החנות פתוחה בחול המועד כרגיל: ראשון-חמישי 19:00-10:00, שישי וערב חג 16:00-10:00  

ספרי עליית הגג

ספרי עליית הגג היא הוצאה ישראלית שנוסדה ב-1988 על ידי פרופ' יהודה מלצר ומתמקדת בפרסום ספרי פילוסופיה, מדע פופולרי, ביוגרפיה וגם פרוזה. פועלת כיום בשיתוף ידיעות ספרים.

מלצר – פילוסוף, עורך ומתרגם, איש שמאל ותיק (ממייסדי תנועת יש גבול), בנו של המשורר והמתרגם שמשון מלצר ואחיהם של אנשי הספרות אביב מלצר ומולי מלצר – הוא המו"ל והעורך הראשי של ההוצאה. בנו, עילאי מלצר, הוא מנכ"ל ההוצאה.

ספרי ההוצאה רואים אור בכמה סדרות, בהן פילוסופיה – סדרת תרגום ספרי מופת פילוסופיים, פילוסופיה ומדע – סדרת ספרי מדע פופולרי (בהם כמה להיטים כמו הפילוסופים הגדולים, נפלאות התבונההמוזיקה של המספרים הראשוניים והמשפט האחרון של פרמה), אנשים – סדרת ביוגרפיות, מנורת קריאהסדרה לספרות יפה, סדרת ספרי תיבת פנדורין, ומעל כולן בולטת - לפחות במכירות - סדרת ספרי הארי פוטר. כל שבעת ספרי הסדרה המפורסמת ביותר בעולם ראו אור בהוצאה, ולצדם ספרים נוספים של ג'יי. קיי. רולינג.

יש המזהים את ההוצאה עם החוש המיוחד של יהודה מלצר לזהות הזדמנות ולרכוש את הזכויות לתרגום והפצת הסדרה. בטור המקוון של זאב גלילי סיפר מלצר: "אל הארי פוטר הגעתי לגמרי במקרה. קראתי באיזו פינה נידחת ידיעה על גברת מוזרה שכותבת סדרת ספרים על ילד יתום שהפך להיות קוסם. הספר ראה אור באנגליה, אך בעולם לא שמעו עליו. מה שמשך את לבי היה שזהו ספר ילדים שגם מבוגרים קוראים ברכבת התחתית. אך עוטפים אותו בנייר עיתון כי הם מתביישים בכך שהם קוראים ספר ילדים [...] לא היה לי מחשב ולא היה אינטרנט. רק טלפון. נכנסתי לקדחת של פעילות ומשך 24 שעות הפכתי עולמות בחיפוש המו"ל של 'הארי פוטר'. כשהגעתי למשרדו נאמר לי שזכויות הספר הן בידיו של סוכן של הסופרת, כריסטופר ליטל, וכשהגעתי אליו הפנו אותי לנציגה שלו בישראל, שמשרדה ברחוב הירקון. צילצלתי אליה והיא אמרה כי לא שמעה כלל על הספר. לאחר בירור אמרה לי כי אותו כריסטופר ליטל אינו מוכר את זכויות הספר באמצעות סוכני משנה אלא במישרין. חזרתי אליו ובקשתי לרכוש את הזכויות. הצגתי עצמי כד"ר יהודה מלצר בעל הוצאת ספרים קטנה הקשורה בקשרי שיווק עם העיתון הגדול במדינה. הוא אמר שיחשוב בדבר ויחזור אלי תוך 24 שעות. ואכן הוא חזר בדיוק בזמן ואמר לי: ביררתי אודותיך אצל ידיד, פרקליט ישראלי המתגורר בשדרות רוטשילד. הוא המליץ עליך בחום. על ידיעות אחרונות לא שמעתי אבל לך אני מוכן למכור את הזכויות. הוא ביקש אלף דולר".

עם סופרי המקור של ההוצאה נמנה חיים סבתו ועם סופרי העיון המקוריים של ההוצאה בולטים פרופ' אביעד קליינברג, פרופ' דוד הראל, פרופ' חגי נצר, מיה קגנסקיה, שאול אריאלי ומיכאל ספרד.

במבצע
ארגייל

ארגייל

98 ₪ 88 ₪
במבצע
חיות מטאפיזיות
במבצע
כל העולם במה

כל העולם במה

112 ₪ 98 ₪
במבצע
במבצע

מי את בכלל

98 ₪ 88 ₪
במבצע
במבצע

פרפר

98 ₪
במבצע

מלכוד 22

112 ₪ 98 ₪
במבצע

אבולוציות

98 ₪

ילדי הלך לאן?

148 ₪
במבצע

מה לעשות עכשיו

98 ₪ 88 ₪

הכל קורס

98 ₪
תפריט חשבון רשימת המשאלות 0 0 ₪
למעלה