החנות פתוחה בחול המועד כרגיל: ראשון-חמישי 19:00-10:00, שישי וערב חג 16:00-10:00  

המועמדים לפרס ספיר 2023

קבלו בברכה ובחדווה, בשמחה ובאיחולי הצלחה את הספרים המועמדים לפרס ספיר לספרות לשנת 2023. המועמדים נבחרו על ידי חבר השופטים של הפרס, בראשות יו"ר הועדה וראש צוות השופטים, אורן נהרי. הנה כל המועמדים, ותחילה החמישה שנבחרו לרשימה הקצרה: מה קרה להגר באילת? מאת עופרה עופר אורןביוטופ מאת אורלי קסטל-בלוםהו-מאמה מאת תמי בצלאליחיים מאת גיל הראבן וסימני שיניים מאת חנוך מרמרי. - האם שמתן/ם לב לכך שלרשימה הקצרה נבחרו ספרים של ארבע סופרות (!) וסופר אחד? עוד ברשימה הארוכה: בדרך מאת דרור בורשטייןאי החירות מאת ימימה חובביריתי באמריקה מאת תהילה חכימיארץ המנזרים מאת שחר מגן,  הדוב מאת אסף שורמילים במקום מילים מאת רחל שליטא וכלב מאת ישי רון, שראה אור בהוצאה עצמית וכרגע חסר במלאי בחנות.
מנימוקי ועדת השיפוט, הרשימה הקצרה:
מה קרה להגר באילת? עופרה עופר אורן
"מה קרה להגר באילת" הוא ספר בעל עוצמה נדירה שנובעת הן מתכניו והן משליטתו באמצעי המבע הספרותי. זהו מחזור של 336 סונטות המתכנס לכדי רומן ששוזר ביד אמן מסע חיים שראשיתו בהתעללות מינית מבית, והמשכה מסע חיים אכזרי ופלאי. הוא מגולל חיים וטראומה של אשה אחת שהיא נשים רבות. זהו ספר מכאיב, עוצר נשימה וחכם, ששואב את הקוראת ומאתגר תבניות סיפוריות מקובלות בספרות העברית.
ביוטופ,  אורלי קסטל-בלום
ב"ביוטופ" הפליאה אורלי קסטל-בלום לשרטט פיסה מוגדרת מן המרחב התל-אביבי הסואן, המאכלסת אומללים חסרי בית בצד דיירים של מגדל יוקרה. זהו עולם הנשלט על ידי אכזריותם של חוקי הכלכלה והנדל"ן, ובו נרמס הגיבור התם בנופלו לידיהם של נוכלים המנצלים את תמימותו. עם זאת, הסיפור רווי הומור, נגיעות סאטיריות והשתמעויות פוליטיות, וסיומו החמוץ-מתוק ממציא לגיבור גאולה כלשהי ככל שהוא משתחרר מקנייני החומר.
הו-מאמה, תמי בצלאלי
"הו-מאמה" הוא סיפורה של האמנות ומקומה בגדילתם של יוצריה ובמערכות היחסים שלהם. הספר מעמיד במרכז הבמה דמות יוצאת דופן, מעין אנטי-גיבורה נחבאת אל הכלים, שהחיים התנכלו לה. יכולותיה המופלאות באיור ובסיפור ספרי ילדים, מתוות לה דרך גואלת אל הזולת ולא פחות מכך - אל עצמה. באורח מענג, מצליח הספר להטמיע את היכולות האמנותיות של הגיבורה בתוכו, לא כרקע עובדתי וטכני, אלא כחלק ממעשה הסיפר. סיפור ילדים קסום שהולך ונבנה בו, והרגשות מלאי הצבע שיוצרים איוריה של הגיבורה בשחור-לבן, הם שפות נוספות שנשזרות להפליא בעלילה המרגשת ומעניקות לה נפח מוסף. 
חיים, גיל הראבן
"חיים" הוא רומן יוצא דופן במתכונתו. הוא שוזר באופן עשיר ואמין את סיפורי החיים של בני חבורה ירושלמית במשך עשרות שנים, ובלבה שתי הדמויות הראשיות על מוזרויותיהן. באמצעות קול מספר ייחודי, פרטי וקולקטיבי כאחד, במרקם סיפורי רב חיוניות ובהומור המחלחל מתחת לפני השטח, נפרשות בו שאלות רציניות על מהות החיים, מרקמם ותכליתם.
סימני שיניים, חנוך מרמרי
קורותיה של חבורת נערים, תלמידי בית ספר תיכון חיפאי מהולל, משמשות ציר עיקרי בפרישה רחבה ואמינה של מציאות ישראלית בשנות הששים של המאה העשרים. הספר מתאר עולם של התבגרות בועטת במסגרת קשוחה וחסרת רחמים כלפי השונה, ומספר את סיפורה של חברה מעמדית מובהקת, המבחינה היטב בין בני הסוחרים המתעשרים לבני הפועלים של חיפה הסוציאליסטית, תוך שהוא בורא שפה "חיפאית" ייחודית בת התקופה. ביכולת סיפורית מרשימה משורטטות בספר דמויות משכנעות ונוגעות ללב, על חלומותיהן וכאביהן. חנוך מרמרי העמיד רומן דינמי, רב חיוניות ועשיר פרטים, המצטרף למסורת עשירה של סיפורי התבגרות מקומיים ואוניברסליים.

במבצע
מה קרה להגר באילת?
במבצע
ביוטופ

ביוטופ

98 ₪ 78 ₪
במבצע
הו-מאמה

הו-מאמה

96 ₪ 78 ₪
במבצע
חיים

חיים

98 ₪ 88 ₪
אי החירות

אי החירות

98 ₪
במבצע
בדרך

בדרך

94 ₪ 76 ₪
במבצע
יריתי באמריקה

יריתי באמריקה

88 ₪ 80 ₪
במבצע
ארץ המנזרים

ארץ המנזרים

98 ₪ 88 ₪
במבצע

הדוב

88 ₪ 72 ₪
תפריט חשבון רשימת המשאלות 0 0 ₪
למעלה