החנות פתוחה בחול המועד כרגיל: ראשון-חמישי 19:00-10:00, שישי וערב חג 16:00-10:00  

נוגה שלנו ממליצה: ספרי הילדים הטובים של 2022

"ברנרד וביאנקה היה ספר הילדים הראשון שקראתי שוב ושוב, כאילו לקריאה יש כוח מציל גם עבורי. מאז שאני עובדת במגדלור אני משתדלת לקרוא כמה שיותר ספרי ילדים, מי יודע את מי הם יצילו יום אחד" - נוגה אלמי, מנהלת החנות שקוראת יותר מכולנו ספרים לדור הצעיר, בחרה את שמונה ספרי הילדים הטובים ביותר שהתפרסמו ב-2022. הנה הם כאן, המומלצים:

כשהיינו לבד בעולם - כתב: אולף נילסון. איירה: אוה אריקסון. תרגמה: דנה כספי. הוצאת טל-מאי
כשהיינו לבד בעולם יצא בחודש האחרון לשנה, והיה ברגע לספר הילדים הטוב ביותר שקראתי ב-2022. הוא מביא נקודת מבט של ילד שבטוח שהנורא מכול קרה, והוא נותר לבדו בעולם. הוא מפחיד, מצחיק עד דמעות ובעיקר עונה על כל ההגדרות שלי לספר מושלם, לא פחות: כן, אמיץ ובעיקר - מכבד את העולם הנפשי של ילדינו. 

מיקה (2+1) - כתבה: סאבין למיר. אייר: רסמוס ברינהי. תרגמה: תמי הראל. הוצאת זברה הפקות
אפשר להגיד הרבה דברים על תופעת הסדרות של ספרים לנוער, אבל אי אפשר לפספס את מיקה - ילדה מתבגרת מצוינת ממש: היא חיה עם אִמהּ במשפחה חד הורית שמחה, היא מגלה שלמרות שכל החברות שלה לגמרי בעניין של בנים היא עדיין לא מוכנה, היא עוברת לגור בבית על סירה ובעיקר - חיה יום יום של דרמות נערות. שני הספרים הראשונים בסדרה מבטיחים גדולות ונצורות - מלאי הומור וישירות על החיים של ילדות וילדים היום, כמו שהם. 

מה זה ילד - כתבה ואיירה: ביאטרצ'ה אלמניה. תרגם: אלון אלטרס. הוצאת סשת
סשת (Seshat) היא הוצאה חדשה ומופלאה במיוחד שקמה לפני שנה, והיא מביאה אלינו ספרות ילדים מן המעלה הראשונה - טקסטים מקוריים, איורים מרהיבים והרבה כבוד לנפש הילדית. מה זה ילד הוא אחד מספרי הילדים היפים שקראתי (וראיתי) בשנים האחרונות - מעין הרהור משעשע על מהותה של הילדות, עם רוח של חירות, תקווה ואהבת אדם. 

חומוס על הבוקר - כתב: לורנס שימל. איירה: אלינה ברסליניה. תרגמה: גילי בר-הלל סמו. הוצאת עוץ
ספר פעוטות מתוק להפליא שהוא גם נס ספרותי קטן - הוא מתאר משפחה להטב"קית כאילו לא היתה מפלגת נעם מעולם. ילד מתוק מתעורר מוקדם בבוקר. אמא ואמא עדיין ישנות. יחד עם החתול שלו, חומוס, הם מכינים יחד ארוחת בוקר. כל כך פשוט, כל כך יפה. למה זה בכלל צריך להיות אחרת? 

אלסי - כתבה: נדין רוברט. איירה: מאיה קסטליץ. תרגמה: דורית דליות. הוצאת עם עובד
אלסי היא אחות לשבעה אחים ארנבים. הם תמיד אומרים לה מה לעשות, אבל לאלסי יש רעיונות אחרים בראש. סיפור מקסים ומאויר להפליא על ארנבת אחת שחושבת ההיפך, והפלא ופלא - היא תמיד צודקת! 

חתלתול ושומר הלילה - כתב: ג'ון סאליבן. איירה: טאי-יון יו. תרגמה: ראובת ניצן. הוצאת אגם
הפיקצ'רבוק הוא אמנות מוכרת פחות בישראל - וכמה חבל! חתלתול ושומר הלילה הוא פיקצ'רבוק מושלם, המתאר את חיי הלילה באופן חי ועשיר, ומביא סיפור של חברות מפתיעה בין אדם לחתול, שהופך להיות חברו הטוב ביותר. מעין סיפור לילה טוב הפוך עם לב חם ואהבת אדם וחיה.

דרקון מחפש חבר - כתב ואייר: דאב פילקי. תרגמה: שהם סמיט. הוצאת כנרת-זמורה-דביר
אולי הספר הכי מפוספס של השנה. דרקון בודד ותמים מחפש חבר. כשתפוח נופל על ראשו ביער, הוא חושב שהנה מצא מישהו לרוץ איתו - אבל האם התפוח יכול להיות חבר? סיפור מצחיק, חכם ומכמיר לב על הרצון העז בחברות, ויש בו כל מה שהופך ספר לטוב: חברות, אובדן, הומור וטוב לב.

העולם שמתחת לרגלינו - כתבה: שרלוט גילאן. אייר: יובל זומר. תרגמה: יעל קליפר. הוצאת שוקן
ספר אנציקלופדי מרהיב, החושף בפשטות את העולם שמתחת לרגלינו. באמצעות ציורים יפהפיים אנחנו מגלים מה רוחש מתחת לאדמה שעליה אנחנו דורכים - החל בעולם החי, דרך שכבות כדור הארץ וכלה במערכות שנוצרו בידי אדם. באמצעות הספר הזה, שדפיו נפתחים כאקורדיון, ההליכה ברחוב הופכת לעולם רוחש וגועש של דלתות נסתרות וסודות נהדרים. 

במבצע
כשהיינו לבד בעולם

כשהיינו לבד בעולם

68 ₪ 56 ₪
במבצע
מיקה 2

מיקה 2

78 ₪ 65 ₪
במבצע
מה זה ילד

מה זה ילד

89 ₪ 72 ₪
במבצע
חומוס על הבוקר

חומוס על הבוקר

55 ₪ 44 ₪
במבצע
אלסי

אלסי

74 ₪ 45 ₪
במבצע
דרקון מחפש חבר

דרקון מחפש חבר

86 ₪ 72 ₪
תפריט חשבון רשימת המשאלות 0 0 ₪
למעלה