החנות פתוחה בחול המועד כרגיל: ראשון-חמישי 19:00-10:00, שישי וערב חג 16:00-10:00  

רומן גארי (אמיל אז'אר)

רומן גארי (בצרפתית: Romain Gary;‏ 8 במאי 1914 – 2 בדצמבר 1980) היה סופר, במאי קולנוע, דיפלומט, וטייס קרב יהודי-צרפתי יליד ליטא.

גארי נולד בשם רומן קאצ'ב ב-8 במאי 1914 בווילנה, ליטא. אמו הייתה שחקנית רוסייה ממוצא יהודי, שהתגרשה מאביו וגידלה אותו לבדה בעוני ומאבק, תוך שהם עוברים מווילנה לוורשה, בירת פולין. מגיל צעיר מאוד עודדה אותו אמו לבחור בכיוון אמנותי ופינקה אותו באופן שלא הלם את ההכנסה הזעומה שהניבה לה עבודתה כתופרת כובעים. במקביל חינכה אותו על ברכי התרבות הצרפתית. כאשר היה בן 14 עברו הוא ואמו לניס שבצרפת, שם ניהלה אמו בית מלון קטן. רומן הנער נהנה מאורח חיים נוח למדי אך תמיד הרגיש לא שייך ונבוך, בין היתר בגלל אמו, שנהגה להתפאר בפומבי בכך שיגדל להיות סופר מחונן, טייס, דיפלומט ומאהב גדול. יהדותו של רומן , מעמדו החברתי הנמוך וכן העובדה שלא נולד בצרפת הקשתה עליו להתקבל בחברה גבוהה יותר. בשלב זה שינה את שמו לרומן גארי, בו חתם על סיפוריו הראשונים שפורסמו. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה התנדב לחיל האוויר הצרפתי שם שירת כטייס קרב. עם הכיבוש הנאצי ברח מצרפת ובחר להגיע לאנגליה כדי להמשיך להיאבק בגרמנים. שירת כטייס קרב בצבא צרפת החופשית, תחת פיקודו של שארל דה גול, באירופה ובצפון אפריקה. על שירותו קיבל גארי את אות לגיון הכבוד בדרגת אביר. לאחר מכן היה דיפלומט. בין השאר שירת במשלחת צרפת לאו"ם בניו יורק, בלונדון, והיה קונסול צרפת בלוס אנג'לס. 

בשנות השבעים, כאשר כבר היה סופר ידוע מאוד בצרפת, בחר גארי להתחכם למבקרי הספרות שהביעו עייפות מכתיבתו ופרסם את הספר "כל החיים לפניו" תחת שם העט אמיל אז'אר. הספר זכה להצלחה עצומה וכן בפרס הגונקור היוקרתי (פרס שגארי עצמו כבר זכה בו בשמו האמיתי ולא יכל לקבלו כיוון שהוא מוענק לסופר פעם אחת בלבד...) לאחר מותו פורסמה חוברת "חייו ומותו של אמיל אז'אר", בה הוא חושף את השתלשלות הפרשה כולה, שהסעירה את עולם הספרות האירופי.

אשתו הראשונה הייתה הסופרת הבריטית, העיתונאית ועורכת המגזין ווג (Vogue) לזלי בלאנץ'. הם נישאו ב-1944, בעת גלותו באנגליה, והתגרשו ב-1961.
בשנת 1962 נשא לאישה את ג'ין סיברג, שחקנית אמריקנית צעירה ומצליחה. הם התגוררו בלוס אנג'לס, והתגרשו ב-1970. לשניים ילד משותף, אלכסנדר דייגו גארי. לאחר התאבדותה של סיברג ב-1979 שקע גארי בדיכאון. ב-2 בדצמבר 1980 שם קץ לחייו ביריית אקדח לפיו בדירתו שבפריז. במכתב ההתאבדות שהותיר אחריו ציין כי "אין קשר לג'ין סיברג". גופתו נשרפה ואפרו פוזר בים התיכון.

חלון הראווה

במבצע
יהיה בסדר

יהיה בסדר

98 ₪ 78 ₪
במבצע
החדר הדרומי

החדר הדרומי

92 ₪ 74 ₪
במבצע
החלום האחרון

החלום האחרון

98 ₪ 88 ₪
במבצע
נתראה באוגוסט
במבצע
שירים זה מכשפות

שירים זה מכשפות

88 ₪ 72 ₪

אפירוגון

90 ₪
במבצע

אושר

98 ₪ 88 ₪
במבצע

אלי ענבים

88 ₪ 72 ₪

A5 גיליון 17 לב Heart

100 ₪
במבצע

פרזיט

89 ₪ 72 ₪
תפריט חשבון רשימת המשאלות 0 0 ₪
למעלה