החנות פתוחה בחול המועד כרגיל: ראשון-חמישי 19:00-10:00, שישי וערב חג 16:00-10:00  
ערב השקה לספר "היום שאחרי" מאת שרון אס
ערב השקה לספר "היום שאחרי" מאת שרון אס

ערב השקה לספר "היום שאחרי" מאת שרון אס


המגדלור והוצאת הספרים אפיק שמחות להזמינכן ולהזמינכם להשקת ספרה החדש של שרון אס - היום שאחרי, מסה על פרידתו של סופוקלס מהשירה

בהשתתפות:

הלית ישורון יפתח אלוני, משורר וסופר עמינדב דיקמן, מתרגם וחתן פרס טשרנחובסקי לתרגום יפעל ביסטרי, בוגר תואר שני לספרות, כותב ובעיקר תלמיד ותיק שרון אס, משוררת, כלת פרס עמיחי לשירה 2018

מנחה: מיכל בן-נפתלי

על הספר: "לסופוקלס יש סוד. הוא קורא לסוד אדיפוס בקולונוס". כך נפתחת המסה "היום שאחרי", שאינה דומה לשום דבר אחר שכתבה אס, ונדמה שאינה דומה לשום דבר אחר שנכתב. ביד יציבה ומושטת מובילה אותנו הדוברת במסעו האחרון של אדיפוס, שהוא כמסע אחרון של כתיבה ומחשבה. חלקו שורות שירה וחלקו מסה הכתובה פסקאות, הטקסט אינו קשה לקריאה, גם אם לעיתים איננו יכולים להבין אותו לאשורו. "נוצצת קדושה מזמרת", מתארת אס את קולונוס המלבינה והיפהפייה, וכך גם המסה עצמה נרקמת תוך הקריאה בקולה הייחודי של אס כמשוררת וכמורה.


"הכתיבה אינה שואפת אל השתיקה
     הכתיבה שואפת אל העוד ועוד דיבור שאי אפשר 
אל הבלתי מתקבל על הדעת עכשיו, אל הלא-נודע

אל מה שהוא מעבר לכוחותינו"

תפסו סלע לשבת עליו, כפי שיושב אדיפוס על הסלע בקולונוס, וקראו!

בספרה מלוַוה שרון אס את אדיפוס בעקבות סופוקלס. אדיפוס, המלך הגולה, השורד, הקבצן העיוור בן התשעים, הולך לקראת מותו ונעלם בחורשה בקולונוס. אדיפוס בקולונוס הוא המחזה האחרון שסופוקלס, בעצמו בן תשעים, יצר זמן קצר לפני מותו, עת שבה "הוא מושיט שוב יד אל המשפחה שהטרידה אותו כל חייו", כותבת אס.

לפנינו צורה חדשה של כתיבה, קריאה-מקרוב שאינה מופיעה כפרשנות של טקסט אלא כמסה במלוא מובן המילה, מסת-חיים אינטימית וייחודית, הכתובה "בשורות קצרות וברווחים" בניסיון לדובב את הסוד שסופוקלס הזקן הצפין במחזה הפרידה שלו. אס, הפורשׂת כאן בדרך גבישית וצלולה שנות לימוד ממושכות של העולם הקלאסי, נעה במעגלים בין מראות, קולות ולשונות; בין הגיבור הנבחר למחזאי שלו, בין המחזה לקהלו, בין זמני הכתיבה לזמני הקריאה ובין האלים השונים היושבים באתונה ובירושלים.

משהו לשתות, מינגלינג, המון ספרים וחברה טובה לפני, אחרי ותוך כדי האירוע. 

הכניסה חופשית ומומלצת בחום. 

המגדלור נמצא ברחוב לבונטין 1 בתל אביב, פינת אלנבי. ברחוב יש בדרך כלל חנייה בשעות הערב בכחול-לבן (שימו לב לצד בו אתן חונות. למי שאינם תושבי האזור חנייה מותרת רק בצד שמול החנות). באזור - שלושה חניונים: חניון תת קרקעי צמוד לגינת השרון (מול מועדון לבונטין 7), ושני חניונים נוספים במעלה רחוב לבונטין (בין רחוב ברזילי למקווה ישראל)

  14-03-2019 / 20:00 - 22:00
מיקום
המגדלור
מקווה ישראל 18, תל-אביב-יפו

 מידע נוסף

למידע נוסף צרו קשר טלפוני או שלחו מייל

היום שאחרי

היום שאחרי

59 ₪
נתיני השמש

נתיני השמש

56 ₪
האוריום

האוריום

69 ₪
תפריט חשבון רשימת המשאלות 0 0 ₪
למעלה