החנות פתוחה בחול המועד כרגיל: ראשון-חמישי 19:00-10:00, שישי וערב חג 16:00-10:00  

'לומדים לשלום' - מי זה מוסטפא ברגותי?

האם שמעתן על קבוצת נהגות המרוצים הפמיניסטיות שפועלת בשטחים הפלסטינים הכבושים? על קבוצת "אהבה בימי אפרטהייד"? קראתם על הבתים שקרסו בסילוואן בזמן הסופה האחרונה, או על ההתארגנות העצמאית של תושבי בית צפאפה כדי לחלץ עצמם מהשלג? האם קראתן אי פעם על המפלגה הקומוניסטית או הסוציאליסטית הפלסטינית? מתי שמעתם ראיון עם פעילי המאבק העממי על תהליך השלום?

עיתונות היא מלאכת מחשבת של חיבור בין מידע חדשותי, עובדות, ופרשנות ואריזתם בתוך סיפור מסגרת (נרטיב) שנבחר כדי לתווך מסר שניתן למכור לצרכנים. עיצוב הנרטיב מתחיל כבר בבחירה הראשונית- את מה לסקר ואת מה לא, וכולל שרשרת של בחירות שהשפעתן על האופן שבו יוצג מידע לקוראים/צופים/מאזינים הינה מכרעת: החל בהחלטה את מי מראיינים ואת מי לא ועד בחירת הכותרות, המיקום, גודל הפונטים, התמונות והצבעים.

במרחק של כמה עשרות קילומטרים מאתנו, בשטחים הפלסטינים הכבושים, חיים אנשים שכל מה שרובנו יודעים עליהם הוא מה שמספרים לנו כלי התקשורת. אולם, בין חווית המציאות הפלסטינית, לבין המציאות כפי שהיא מוצגת לישראלים בכלי התקשורת בעברית ישנו פער, או יותר נכון תהום, של אינטרסים, תפיסות פוליטיות, בורות, פחד וזרות.

אנחנו מזמינים אתכם ואתכן למפגש שבו ננסה להבין כיצד עובדת המערכת העיתונאית, כיצד מסוקר המאבק הפלסטיני העממי הלא אלים/חמוש בתקשורת הישראלית, וכיצד ממותגת כל מחאה לא אלימה כטרור. ננסה לברר מה יודעים ולא יודעים אנשי התקשורת על הכיבוש, על המאבק, על הפלסטינים, מה הם יודעים ולא מספרים, ומה זה אומר על המאבק ועל הקשר עם אמצעי התקשורת.

חגי מטר הוא עיתונאי, עד לאחרונה יו"ר ועד עיתונאי מעריב, בלוגר באתר +972, פעיל נגד הכיבוש ובעברו סרבן מצפון. 

יעל מרום היא קמפיינרית ויועצת תקשורת. רכזת המדיה והפעילות ציבורית (בישראל) של ארגון התקשורת Just Vision, פעילה במאבקים לחופש, שוויון וצדק בישראל ובשטחים הפלסטינים הכבושים.

* לאחרונה חברו אנשי 972+ ו-Just Vision להקמה של אתר חדשות חדש בעברית מבוסס בלוגרים, שיושק בחודשים הקרובים.

הכניסה חופשית. אנא הרשמו לערב בלינק זה - https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?fromEmail=true&formkey=dGhFd0RZSG82NTNHSS1qZ2JkS3QwaEE6MQ

  30-01-2014 / 20:00 - 22:00
מיקום
המגדלור
מקווה ישראל 18, תל-אביב-יפו
קישורים

 מידע נוסף

למידע נוסף צרו קשר טלפוני או שלחו מייל

תפריט חשבון רשימת המשאלות 0 0 ₪
למעלה