החנות פתוחה בחול המועד כרגיל: ראשון-חמישי 19:00-10:00, שישי וערב חג 16:00-10:00  
בתוך הבטן של הדג - השקה
בתוך הבטן של הדג - השקה

בתוך הבטן של הדג - השקה

שמחות להזמינכם/ן לערב לכבוד ספרה של טלי כהן צדקבתוך הבטן של הדג, הוצאת 'פרדס', סדרת 'מלח מים', 2017.

ניפגש לקרוא, לשמוע, ולהביט לרגע בעולם מגובה מבטה של תמר, בת השמונה.

החברה הישראלית בשלהי שנות השבעים תהיה שם. דתיים ירושלמים. מושבניקים חילוניים. מתנחלים, ערבים ויהודים, משפחה, נכות, זרות וקרבה –  כל אלה. ותהיה מוזיקה, ואלכוהול, וחברה טובה.

ישתתפו בערב:

לי ממן – עורכת הספר

רון דהן – משורר וסופר

ענבר אשכנזי - סופרת

גליה אלוני דגן – כותבת ומתרגמת

ארי גורלי – זמר יוצר

על הספר:

האם אפשר להציב מראה אל מול פני החברה הישראלית בשלהי שנות השבעים על כל גווניה - דתיים ירושלמים, מושבניקים חילוניים, מתנחלים, ערבים ויהודים - מבלי להיקלע לקלישאות מרדדוֹת או לזהירות יתר העלולה לעקר את הספרות בעידן פוליטיקת הזהויות? אולי, אם מתארים את כל זה מנקודת המבט של ילדה בת שמונה. תמר, הנשלחת לבדה לבית סבה וסבתה בירושלים לעזור בהכנות לקראת ליל הסדר, היא המנסרה שבה משתברות ומתאחות השתקפויותיה של גלריית דמויות צבעונית ומרתקת.

מרגע אריזת המזוודה ועד הסתבכותו של אותו ערב חגיגי, היא מוסרת לנו את רשמיה, מבלי לנסות ללמד אותנו דבר. אותה מסירה פשוטה (המצחיקה לעתים עד דמעות), דווקא היא - פורשת בפנינו, הקוראים, תמונה מורכבת ומרובת שכבות של רגעי חסד וחשבונות פתוחים, שמחות ונקמות קטנות, זרות גדולה וקרבה עמוקה, הרוחשות בערבוביה בלתי אפשרית - כזו העשויה להתקיים אך ורק בתרכובת החד פעמית המתקראת "משפחה".

"בתוך הבטן של הדג" הוא ספר על שושלת נשים, על נקודות מבט, ועל אבנים מכבידות בבטן; אבנים העשויות להפוך לפנינים - בתנאי שהן מגיעות לידיים הנכונות.

הספר זכה בתמיכת קרן קק"ל ובפרס שרת התרבות ליצירת ביכורים.

הכניסה חופשית ומומלצת מאוד.

 

 

המגדלור נמצא ברחוב לבונטין 1 בתל אביב, פינת אלנבי. ברחוב יש בדרך כלל חנייה בשעות הערב בכחול-לבן (שימו לב לצד בו אתן חונות. למי שאינם תושבי האזור חנייה מותרת רק בצד שמול החנות). באזור - שלושה חניונים: חניון תת קרקעי צמוד לגינת השרון (מול מועדון לבונטין 7), ושני חניונים נוספים במעלה רחוב לבונטין (בין רחוב ברזילי למקווה ישראל).

  11-01-2018 / 20:00 - 22:00
מיקום
המגדלור
מקווה ישראל 18, תל-אביב-יפו

 מידע נוסף

למידע נוסף צרו קשר טלפוני או שלחו מייל

תפריט חשבון רשימת המשאלות 0 0 ₪
למעלה