החנות פתוחה בחול המועד כרגיל: ראשון-חמישי 19:00-10:00, שישי וערב חג 16:00-10:00  

הפרוזה של השגרה-סדנת כתיבת יומן בהנחיית ארנה קזין

"...זה עתה קראתי שוב את יומני מן השנה שעברה, ואני די המומה משעטתו המקרית והנחפזת קדימה, לעתים מיטלטל בדרך כמעט בלתי-נסבלת על אבני הריצוף. למרות זאת, לולא נכתב מהר יותר מן התקתוק המהיר ביותר על מכונת כתיבה, אילו עצרתי והתחלתי לחשוב, הוא לא היה נכתב כלל. ויתרונה של השיטה הוא שהיא מטאטאת פנימה באקראי כמה חומרים תועים שהייתי משאירה בחוץ אילו היססתי, אלא שהם היהלומים בערימת האשפה..."  וירג'יניה וולף, חירות של רגע, פרקי יומן. מאנגלית: אלינוער ברגר

עיקרה של הסדנה הוא הצלילה אל עצם מעשה הכתיבה: בעשרה שבועות של כתיבה (בעזרת תרגילים, משימות וקריאה משותפת), נגלה ביומיום את הפרוזאי, הפואטי והפוליטי. נרכוש כלים להתבוננות ונשכלל את יכולת ההבעה; נמצא את היהלומים בערימת האשפה. נוציא את היומן האישי שלנו – על הרעיונות, הרגשות, והשאלות הגלומות בו – מחשכת המגירה אל אורה התובעני והמעורר של מנורת הקריאה.

היומן הוא בוודאי האישי והחופשי שבין סוגות הכתיבה, אבל הוא גם המאתגר והמחייב שבהן. כתיבת יומן היא מעשה של רפלקסיה, היא פעולה של תיעוד, והיא עבודה יומיומית: חקירה, ניסוי ותרגול של  אוּמנות הכתיבה. בסדנת הכתיבה "הפרוזה של השגרה" נעיין במגוון של יומנים העומדים בשורה אחת עם מיטב יצירות הספרות העולמית – ובהם היומנים של לאה גולדברג, וירג'יניה וולף וסימון דה בובואר, היומנים של קפקא ואלה של סוזן סונטג, יומן האבל של רולאן בארת, יומן הכיבוש של רג'א שחאדה, "שנת הגנן" מאת קארל צ'אפק, וטובים אחרים.

משך הסדנה: 10 מפגשים

בימי שני, בין 19:30 ל -22:00.

תאריכים: 28 באפריל עד ה-14 ביולי

מחיר לעשרה מפגשים בני שעתיים וחצי: 1,500 שקלים.

כדאי להקדים להרשם,  מספר המקומות מוגבל

 להרשמה: שלחו מייל [email protected] או בטלפון 03-6868225

  28-04-2014 / 19:30 - 22:00
מיקום
המגדלור
מקווה ישראל 18, תל-אביב-יפו

 מידע נוסף

למידע נוסף צרו קשר טלפוני או שלחו מייל

במבצע
אפס עד 12

אפס עד 12

82 ₪ 59 ₪
תפריט חשבון רשימת המשאלות 0 0 ₪
למעלה