החנות פתוחה בחול המועד כרגיל: ראשון-חמישי 19:00-10:00, שישי וערב חג 16:00-10:00  

אירוע השקת "נתן" / עדי שורק

'המגדלור' והוצאת הספרים 'כתר' שמחות מאוד להזמינכן ולהזמינכם להשקת ספרה החדש של עדי שורק - "נתן".

יפתח וינחה את הערב עודד וולקשטיין, עורך וחוקר, שיתאר את "נתן" כסיפור הגירה (לניו-יורק) המתקרב, דווקא מתוך התרחקותו, אל תוככי המקום הזה ואל לב השפה העברית – אל מה שעדיין נצור במעגלי טקסיה, אל שקבור במעמקיה ובכל זאת חי בה באורח מבעית ומפליא.

שבא סלהוב, סופרת, משוררת ומסאית, תדבר על הבית הצר של השפה – על הנרטיב כמועקה וגאולה ב"נתן".

רלי דה פריס, אמנית, תעקוב אחר הכוחות המניעים והמעכבים את תנועתו של נתן על-פני הרשת האופקית והאנכית של העיר ניו-יורק.  

שרון אס, משוררת ומסאית, תקרא ב"נתן" כבאחד הטקסטים המשמעותיים שנכתבו על חוסר בית, ועל העברית המיוחדת שנוצרה בו. 

את הדברים ילוו שני מופעי פרפורמנס:


"לקח" – קרין מנדלוביץ, אמנית, תיצור תחביר אסוציאטיבי של קטעי-טקסט ופעולות בליווי מקרן שקופיות. באווירה טקסית נטענים זכרונות, תשוקות ומשמעויות המערבים בין ניסיון חיי האמנית לבין דמותו של נתן.

 "מספר אישי" – אילאיל לב-כנען, במאית ואמנית, תקונן על בתו של נתן, שבמסגרת שירותה הצבאי נמצאת בנשקיה וסופרת נשקים. יחברו אליה שותפים נוספים.


על הספר:

נתן, איש עסקים מצליח שאיבד את פרנסתו והסתבך בחובות כבדים, משאיר את משפחתו בישראל ונוסע לאמריקה לחפש עבודה. הוא ישן אצל ידיד בברוקלין וחולם להתקבל לריאיון אצל איל ההון האל גריפית', שבכוחו – כך מספרים לו – לשנות הכל.

אבל הדרך ללשכתו של האל גריפית מסתבכת והולכת. ובינתיים נתן, שלא היו לו מילים בלוויית אביו, משוטט ברחבי ניו יורק, הזוכה בספר זה לדיוקן בלתי נשכח, והיא ממציאה לו מילים שלא ידע מעולם.

מעט מעט מפליג נתן מכל אחיזותיו, ונאסף לזיכרונות שלא היו שלו, ובכל זאת הוא מכיר בהם את חותמן של השתיקות שאפפו אותו מאז ומעולם. מפינת רחוב אחת לאחרת, מספסל לספסל, נקרא נתן אל מפתחם של סיפורים עתיקים ומחדש אותם בעלילותיו שלו: האיש שרוּשש ממעשים וממעשיות, נעשה בבלי דעת למספר. העברית של עדי שֹורק מתחקה אחר הגלגול הזה ככל שהיא פושטת ולובשת אקלימים ונגינות שהורחקו אל שוליה של ההוויה הישראלית, ומתנבאת על תולדותיה הנשכחות במעשה-מרכבה קבצני נהדר.

נתן הוא ספר מצחיק ועצוב, אנושי, ריאליסטי מאוד וסוריאליסטי לגמרי – ובכך כוחו.

זהו ספרה הרביעי של עדי שֹורק. ספריה הקודמים – "לפעמים מאבדים אנשים", "תיירות פנים" ו"שבע מטרוניתות" (הוצאת ידיעות ספרים) - זכו לשבחי הביקורת והתקבלו כיצירות נועזות וייחודיות.

משהו לשתות, מינגלינג, המון ספרים וחברה טובה לפני, אחרי ותוך כדי האירוע. 

 

הכניסה חופשית ומומלצת בחום. 

המגדלור נמצא ברחוב לבונטין 1 בתל אביב, פינת אלנבי. ברחוב יש בדרך כלל חנייה בשעות הערב בכחול-לבן (שימו לב לצד בו אתן חונות. למי שאינם תושבי האזור חנייה מותרת רק בצד שמול החנות). באזור - שלושה חניונים: חניון תת קרקעי צמוד לגינת השרון (מול מועדון לבונטין 7), ושני חניונים נוספים במעלה רחוב לבונטין (בין רחוב ברזילי למקווה ישראל)

  20-12-2018 / 20:00 - 22:00
מיקום
המגדלור
מקווה ישראל 18, תל-אביב-יפו

 מידע נוסף

למידע נוסף צרו קשר טלפוני או שלחו מייל

נתן

נתן

88 ₪
תפריט חשבון רשימת המשאלות 0 0 ₪
למעלה